Δημιουργική γραφή

       Στη σελίδα αυτή θα βρείτε ασκήσεις και υλικό ώστε να βοηθήσετε τα παιδιά να γράψουν ένα κείμενο. Οι δραστηριότητες μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού.

Αξίζει να δείτε τις ασκήσεις ύφους του Κενό γι'αυτό στο συνδεσμό που ακολουθεί θα βρείτε το βιβλίο:
https://www.dropbox.com/s/0wxly8t84138pud/Queneau_Raymond_%CE%91%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%8D%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82.pdf?dl=0

Δραστηριότητα 1.
Δίνω στα παιδιά ένα ποίημα για το χιονάνθρωπο μαζί δίνω και τη ζωγραφιά του χιονάνθρωπος.Οι μαθητές πρέπει να βρουν τις λέξεις που έχουμε σβήσει από το ποίημα με τη βοήθεια της εικόνας.
https://www.dropbox.com/s/97nzlll53o78kuf/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%201.docx?dl=0


Δραστηριότητα 2
Δίνουμε στους μαθητές μια εικόνα και τους ζητάμε να σκεφτούν μια ιστορία. Έπειτα απαντάνε τις ερωτήσεις. Στο τέλος γράφουν όλες τις προτάσεις μαζί ώστε να γράψουν ένα κείμενο.
https://www.dropbox.com/s/rno2pip7pztpoe5/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85%20%282%29.docx?dl=0


Δραστηριότητα 3
Δίνουνε στο μαθητή το ακόλουθο έγγραφο. Στόχος του η σωστή παρατήρηση της εικόνας και η παραγωγή γραπτού λόγου με τη βοήθεια της.
https://www.dropbox.com/s/nil5xnghqbwekck/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85.docx?dl=0


Δραστηριότητα 4
Μπορούμε να φτιάξουμε ένα γλυκό στο σχολείο (εάν υπάρχει κουζίνα). Μετά θα συμπληρώσουμε στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί τι κάναμε. Είναι διασκεδαστικό και βοηθάει και στην παρατηρητικότητα-μνήμη . Εμείς κάναμε πουτίγκα. 
https://www.dropbox.com/s/f6a8v33reicx793/ftiaxno%20gliko.docx?dl=0

Δραστηριότητα 5
Φτιάχνω ένα πείραμα φυσικής με απλά υλικά και κατανοητό για τα παιδιά. χωρίς να χρησιμοποιώ όρους της φυσικής. Έπειτα γράφω τι έκανα και πιο είναι το συμπέρασμα. Οι δικοί μου μαθητές περίμεναν την ημέρα που θα έκαναν πείραμα. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τα πειράματα.
https://www.dropbox.com/s/vlm5jp7ura04oh1/%CE%A0%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91.docx?dl=0


Δραστηριότητα 6
Χρησιμοποιούμε εικόνες από παραμύθια και λογοτεχνικά βιβλία.
Βάζουμε τις εικόνες ανακατεμένες μπροστά στα παιδιά. Η δουλειά τους είναι 
1. Να βάλουν τις εικόνες στη σειρά που πιστεύουν ότι είναι σωστή
2. Να δώσουν ονόματα στους ήρωες
3. Να γράψουν μια πρόταση για κάθε εικόνα.
Στο τέλος διαβάζουμε το παραμύθι.
Τα παραμύθια που διάβασα στα παιδιά ακολουθούν


Ο αλφαάλφα( Δ', Ε' και Στ' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/vfg8qxwkd0ml4jm/%CE%BF%20%CE%91%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%BB%CF%86%CE%B1.docx?dl=0

Σιρανό (Ε' και Στ' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/kvt3vcj87wwtr3r/%CE%BF%20%CE%A3%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%BF.docx?dl=0

Τα ροζ μαλλιά (Β' και Γ' τάξη) :
 https://www.dropbox.com/s/r2ab0m0nd1n2fma/%CE%A4%CE%B1%20%CF%81%CE%BF%CE%B6%20%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%AC.docx?dl=0

Το παλιόπαιδο(Δ', Ε' και Στ' τάξη) :
https://www.dropbox.com/s/apvdgro8n10fwbx/%CE%A4%CE%BF%20%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%BF.docx?dl=0

Κανείς δεν είναι τέλειος(Γ', Δ' και Ε' τάξη):  
https://www.dropbox.com/s/3hst7v2odqwrkdo/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%B4%CE%B5%CE%BD%20%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82.docx?dl=0

Μόζα :Μόλι η άσπρη γάτα: (Γ-Στ):
https://www.dropbox.com/s/6bs2dw9fk8uq4ic/%CE%9C%CE%BF%CE%B6%CE%B1.%CE%97%20%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%B7%20%CE%9C%CF%8C%CE%BB%CE%B9.pdf?dl=0

Ο νέος κόσμος του Ρίκι( Β'-Δ'):  https://www.dropbox.com/s/bl5k6ovmsmr1szf/o%20Riki.pdf?dl=0

Ιησούς Μπέτσ  (Ε-Στ' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/3fe7wskaj3bal99/%CE%99%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%82%20%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%83.pdf?dl=0

Ο ασπροραμφούλης (Α- Β' και Γ' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/3adel15kcziirmr/%CE%BF%20%CE%91%CF%83%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82.pdf?dl=0

Η παλέτα των συναισθημάτων (Α-Β και Γ' τάξη) :https://www.dropbox.com/s/egecynbqlrfmcml/%CE%97%20%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD.pdf?dl=0

Ο μεγάλος θυμός(Α και Β' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/ilayk1d1llp3ybu/%CE%BF%20%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%B8%CF%85%CE%BC%CF%8C%CF%82.pdf?dl=0 Μετά την ανάγνωση φτιάξαμε τον δικό μας θυμό με κόκκινες κάλτσες

Η Χρυσούλα (Β' και Γ' τάξη):
https://www.dropbox.com/s/wl5nw42iu71r7lk/%CE%97%20%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1.pdf?dl=0

Φίλοι φως...φανάρι (Α-Γ τάξη):
https://www.dropbox.com/s/i2kot8sx88afrbe/%CE%A6%CE%AF%CE%BB%CE%BF%CE%B9%20%CF%86%CF%89%CF%82....%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9.pdf?dl=0

Μία κόκκινη κλωστή κι ένα παρδαλό νησί(Α' - Γ'):
https://www.dropbox.com/s/6w49pyrv50kdux1/%CE%9C%CE%B9%CE%B1%20%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%20%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%B5%CE%BD%CE%B1%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CF%8C%20%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%AF.pdf?dl=0


Δυο παπούτσια με καρότσι(Γ'-Στ'):
https://www.dropbox.com/s/nb4fxqjcgb8zoht/%CE%94%CF%85%CE%BF%20%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%B1%20%CE%BC%CE%B5%20%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%84%CF%83%CE%B9.pdf?dl=0

Ξέρω ότι μπορεί να μην έχετε τα βιβλία, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις εικόνες εκτυπωμένες ή σε προβολή στον πίνακα.
Ακολουθεί φωτογραφία από την δραστηριότητα με το βιβλίο "Τα ροζ μαλλιά"






Μερικές ασκήσεις που μπορείτε να δώσετε για το σπίτι. 


https://www.dropbox.com/s/nil5xnghqbwekck/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85.docx?dl=0


https://www.dropbox.com/s/zwi26pak6l0m3gj/%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%20%CE%A3%CF%84%27%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B7%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85.docx?dl=0


https://www.dropbox.com/s/sgabmszhlgvlnyg/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CE%BF%20%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82.docx?dl=0


https://www.dropbox.com/s/t5wvpcuoshjb9xq/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%89%20%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82..docx?dl=0


https://www.dropbox.com/s/zz48wh2quf25ku0/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B7%20%CE%B3%CF%81%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85.docx?dl=0


https://www.dropbox.com/s/c70qmzv0dlt0yt4/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%20%CE%B2-%CE%B3.docx?dl=0



Δραστηριότητα 7
Ρίχνουμε τα ζάρια.Κάθε ζαριά και γράμμα.Κάθε γράμμα μια λέξη. Δύο λέξεις μια πρόταση.Πέντε προτάσεις μια παράγραφος.

Οι προτάσεις που έκαναν τα παιδιά δεν είχαν σχέση μεταξύ τους. Παρ' όλαυτα τις γράψαμε τη μία μετά την άλλη. Δεν φτιάξαμε παράγραφο αλλά καταλάβαμε ότι η παράγραφος μιλάει για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα κείμενα των μαθητών μου:

Δραστηριότητα 8

Μια πέτρα στο βυθό της λίμνης.
Η δραστηριότητα αυτή έχει τα ακόλουθα βήματα:
1.Ζητάμε από τα παιδιά να βρούνε από δυο πέτρες. 2.Δίνουμε ένα όνομα στη μεγαλύτερη πέτρα και θεωρούμε ότι βρίσκεται μόνη της στο βυθό. Η πέτρα ζει μόνη της.Τι θα γίνει όμως όταν οι άτακτοι μαθητές μου ρίξουν μέσα κι αλλά "πρόσωπα;"
3.Ρίχνουμε λοιπόν τις υπόλοιπές πέτρες μέσα  στο βυθό αφού τις δώσουμε όνομα.
4. Προσέχουμε οι πέτρες να έχουν διαφορετική απόσταση απο την κεντρική μας.
5.Τέλος, γράφουμε την ιστορία μας.


Στο βυθό της δικής μας λίμνης υπάρχει μια μεγάλη πέτρα που τη λένε Λία.
Η Λία ζει μόνη της.Τι θα γίνει όμως όταν οι άτακτοι μαθητές μου ρίξουν μέσα κι αλλά "πρόσωπα;" Ρίξαμε λοιπόν 5 μικρότερες πέτρες.Την κατανόηση, τη χαρά, την λύπη, τη γκρίνια αλλά και ένα αγόρι που το έλεγαν βράχο. Τέλος, ήρθαν τα πετραδάκια που είναι τα παιδιά της Λίας αλλά και το κλαδάκι που είναι η κυρία προσπάθεια....

Ακολουθεί το κείμενο μας:https://www.dropbox.com/s/4sskggjyk4oq29f/%CE%9C%CE%B9%CE%B1%20%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B1%20%CF%83%CF%84%CE%B7%20%CE%BB%CE%AF%CE%BC%CE%BD%CE%B7.docx?dl=0



Δραστηριότητα 9
Γράφουμε ενα Λίμερικ
Λίμερικ: Είναι ένα κωδικοποιημένο ποίημα. Στον πρώτο στίχο υπάρχει η ένδειξη του πρωταγωνιστεί.Στον δεύτερο στίχο αποκαλύπτεται η ιδιότητα του.Στον τρίτο και τέταρτο  παρατηρούμε την πραγματοποίηση του κατηγορήματος.
Τέλος ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στην εμφάνιση ενός τελικού επιθέτου ή παράλογου


Δραστηριότητα 10
Γράφουμε ενα χαικού
Το ποίημα "χαϊκού": έχει ακριβώς 17 συλλαβές.Ο πρώτος στίχος έχει 5 συλλαβές, ο δεύτερος 7 και ο τρίτος πάλι πέντε συλλαβές. Ακολουθούν τα Χαϊκου που γράψαμε στην τάξη :https://www.dropbox.com/s/soo1nn4gjp0t71l/%CE%93%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%20%CE%AD%CE%BD%CE%B1%20%CF%87%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D.docx?dl=0

Δραστηριότητα 11
Γράφω ένα διάλογο.
Δίνουμε στα παιδιά 5 με 6 λέξεις .Οι λέξεις είναι κυρίως ουσιαστικά.Στη συνέχεια τους ζητάμε να μας γράψουν ένα διάλογο .Εγώ τους έδωσα τις λέξεις: 1. παγωτό σοκολάτα 2. Ζαχαροπλαστείο.3. Γιάννης 4. Σιρόπι 5. είκοσι ευρώ  6. ρέστα


Δραστηριότητα 12 
Γράφω ελεύθερα.
Αφού αποφασίσουμε ποιοι θα είναι οι ήρωες αφήνουμε τα παιδιά τα εκφραστούν ελεύθερα.Ακολουθεί το κείμενο που έγραψαν οι μαθητές μου:https://www.dropbox.com/s/83mfs7vjk6boars/%CE%93%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%20%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1.docx?dl=0

Δραστηριότητα 13 
Αταίριαστα ζευγάρια
Δίνουμε στα παιδιά 4 ή 5 ζευγάρια λέξεων που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Στη συνέχεια τα παιδιά γράφουν μια πρόταση με κάθε ζευγάρι και τέλος ενώνουμε τις προτάσεις.Ακολουθεί η εργασία των μαθητών μου:https://www.dropbox.com/s/xvclj8ch4mb858u/%CE%91%CF%84%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%20%CE%B6%CE%B5%CF%85%CE%B3%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1.docx?dl=0

Δραστηριότητα 14
Η λέξη
Γράφουμε μια λέξη στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να  φτιάξουν μια ζωγραφιά για τη λέξη.Στη συνέχεια παρατηρώντας τη ζωγραφιά μπορούν να γράψουν ένα κείμενο.Ακολουθεί ένα παράδειγμα. https://www.dropbox.com/s/a7vwsmerv88palf/%CE%9C%CE%B9%CE%B1%20%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B7.docx?dl=0

Δραστηριότητα 15
Διαβάζουμε στα παιδιά ενα απόσπασμα απο ενα κείμενο.Στη συνέχεια τους δίνουμε μια εικόνα του και τους ζητάμε να γράψουν ένα τίτλο αλλά και να πουν πώς τελειώνει η ιστορία.Ακολουθεί το δικό μας παράδειγμα:https://www.dropbox.com/s/kw33gziryhmasig/%CE%92%CE%AC%CE%B6%CF%89%20%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82.docx?dl=0

Δραστηριότητα 16
Η αλφαβήτα μας
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τα γράμματα του αλφάβητου σε σειρά γράφουν ένα κείμενο.Ακολουθούν τα κείμενα που γράψανε τα παιδιά στην τάξη.https://www.dropbox.com/s/5nvhm0bg5lzrf27/%CE%97%20%20%CE%91%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%B2%CE%AE%CF%84%CE%B1%20%CE%BC%CE%B1%CF%82.docx?dl=0

Δραστηριότητα 17
Η ερώτηση της εβδομάδας
Γράφουμε σε καρτέλες ποικίλες και περίεργες ερωτήσεις.Τα παιδιά πρέπει να τις απαντήσουν.Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε την απάντηση αλλά  και να έχουμε στο μυαλό μας 2 με 3 λέξεις κλειδιά τις οποίες θα δώσουμε στα παιδιά αν χρειαστεί.
Εγώ πήρα ερωτήσεις από το βιβλίο του Giani Rodari "Το βιβλίο των γιατί":https://www.dropbox.com/s/ijp6vl6gc0mluk4/%CE%A4%CE%BF%20%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF.docx?dl=0





Δραστηριότητα 18
Οι καρτέλες του Πρόπ
Αποφασίζουμε ποιος θα είναι ο ήρωας της ιστορίας που θα γράψουμε.Τον ζωγραφίζουμε. Στην συνέχεια τοποθετούμε τις καρτέλες πάνω στο θρανίο με τη σειρά που θέλουμε.
Η προτεινόμενη σειρά είναι:
 Απομάκρυνση,Απαγόρευση,Παράβαση,Έρευνα, Προδοσία, Παγίδα, Συνενοχή, Ζημία, Μεσολάβηση, Συγκατάθεση του πρωταγωνιστή, Αναχώρηση του πρωταγωνιστή, Ο πρωταγωνιστής υποβάλλεται σε δοκιμασία, Αντίδραση πρωταγωνιστή, Κατοχή μαγικού μέσου, Μεταβίβαση του πρωταγωνιστή, Πάλη ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τον ανταγωνιστή, Ο πρωταγωνιστής σημαδεύεται, Νίκη επι του πρωταγωνιστή, Μετατόπιση της δυστυχίας ή της αρχικής έλλειψης, Επιστροφή του πρωταγωνιστή.

Δραστηριότητα 19
Παίζουμε επιτραπέζιο.
Εμείς φτιάξαμε το δικό μας επιτραπέζιο βάζοντας τους δικούς μας κανόνες.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να γράψουμε μια αστεία ιστορία.Οι κανόνες απλοί:
1.Ρίχνουμε το μεγάλο ζάρι για να δούμε ποιον δρόμο θα ακολουθήσουμε.
2.Αν σταματήσουμε πάω σε ενα παιδί βάζουμε έναν ήρωα στην ιστορία.
3.Αν σταματήσουμε πάνω σε παπούτσι χάνουμε τη σειρά μας.
4.Αν σταματήσουμε πάνω στην καραμέλα προχωράμε 2 κουτάκια.
5.Αν σταματήσουμε πάνω σε λέξεις συνεχίζουμε την ιστορία χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές.

Η ιστορία που γράψαμε εμείς:https://www.dropbox.com/s/777j7262fxinrsk/%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%A7%CE%9D%CE%99%CE%94%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A8%CE%99%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91.docx?dl=0

Δραστηριότητα 20
Περιγράφω έναν ήρωα
https://www.dropbox.com/s/ic7mol5lvcuj07l/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%20%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CE%BD%20%CE%AE%CF%81%CF%89%CE%B1.docx?dl=0

Δραστηριότητα 21
Γράφω μια ιστορία παίζοντας κάρτες (ξερή)
Το παιχνίδι παίζεται περίπου σαν την ξερή.Μοιράζουμε στα παιδιά καρτέλες με παραστασεις και ήρωες. Αφου τοποθετήσουμε μια καρτέλα ανοιχτή ξεκινά η ιστορία.
Καθε καρτελα είναι και μια προσθήκη στην ιστορία. Αυτο που πρεπει να κανουν τα παιδιά είναι να ρίχνουν μια καρτελα με πρόσωπο, μια με παρασταση εναλλάξ.


Δραστηριότητα 22

Γράφω με ιδεογράμματα.
Οι μαθητές πρεπει για αρχή να ζωγραφίσουν ενα σχέδιο για κάθε γράμμα. Αφου ολοκληρωθούν όλα τα γράμματα γυρίζουμε τις καρτέτες αναποδα.Το κάθε παιδι διαλέγει 6 καρτελές τις οποίες τοποθετει με τυχαία σειρά. Οταν γυρίσει τις καρτελές πρεπει να γράψει 6 λέξεις στη σειρα ξεκινώντας απο το γράμμα της κάθε καρτέλας.Καλό θα ήταν οι 2 λέξεις να είναι ρήματα.
Στη συνέχεια πρεπει να χρησιμοποιήσουν τις λέξεις αυτές για να φτιαξουν μια πρόταση σωστή.


Δραστηριότητα 23
Απλές ασκήσεις-κίνητρο για να ξεκινήσετε την παραγωγή γραπτού λόγου:

Δραστηριότητα 24
Τα μαθηματικά-η αριθμητική πράξη
Δίνουμε στα  παιδιά  αριθμητική  παράσταση, τους   ζητάμε  να   αντικαταστήσουν   τους αριθμούς  με  λέξεις.
Τα βήματα  είναι   τα εξής:
1.    Δίνουμε την αριθμητική  παράσταση.
2.    Τα παιδιά γράφουν  την  πρόταση  με λέξεις.
3.    Προσθέτουν  ένα πρόσωπο  δίπλα από  κάθε  λέξη.
Παράδειγμα:
1.    4+3=7
2.    Τέσσερα πρόβατα και  τρεις κατσίκες μας κάνουν επτά ζώα.

3.    Τέσσερα  άσπρα πρόβατα και τρεις παρδαλές  κατσίκες μας κάνουν  επτά  τετράποδα ζώα. 

Δραστηριότητα  25.
Ταξίδι  στις  ηπείρους.
            Θα πάμε  στην τάξη μια  υδρόγειο  σφαίρα  και θα ζητήσουμε από κάθε  παιδί  να τη γυρίσει μια δύο  φορές και να επιλέξει  μια περιοχή, μια  χώρα.
Στη συνέχεια κάθε  παιδί  πρέπει  να δημιουργήσει  έναν  ήρωα  ανάλογα με   την  χώρα που έτυχε. Τέλος θα ζητήσουμε από τα παιδιά να ενώσουν όλους τους ήρωες σε μια ιστορία ταξιδιού.
Παράδειγμα:
Κάποτε  στην Αυστραλία  στην  πόλη Χολς Κρηκ  ζούσε ένας κύριος    που τον έλεγαν Jonathan.
Κάποτε  στην Αφρική στην χώρα  Tsant  ζούσε μια κοπέλα   που την  έλεγαν  Μπαχάρ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου